Isnin, 26 September 2011

Perlukah BIADAP ...


Assalamualaikum dan Salam 1 Blogger...

Kalau anda semua perasan dan sangat suka melihat youtube dengan mensearch budak sekolah kurang ajar.It happen in my class room.Ramai sangat pelajar zaman sekarang tanpa segan silu tanpa rasa malu kurang ajar dengan cikgu.Mungkin mereka merasa mereka itu besar atau memang azali lagi mereka tu perasan yang mereka 'top'.

Tadi masa Pendidikan Islam di sekolah aku.Ustazah masuk ke kelas seprti biasa.Lepas tu,ustazah tanya siapa yang tak masuk kelas hari khamis minggu lepas.Ustazah tertangkap dua orang pelajar dan mereka kena cubit.Yang sorang tu buat muka sakit sampai kawan baikku disebelah ketawa terkekek-kekek.Dan aku pun join ketawa sebab nampak terlalu lucu.

Lepas tu,ustazah menyuruh kawan aku yang kurang ajar bernama A.A sebelum ni dah kurang ajar dengan ustazah dan sebagai hukumannya dia tak boleh masuk kelas Pai.Hukuman ustazah bagi aku memang padan dengan kelakuan beliau.Ustazah cikgu,dia pelajar.Susah sangat ke kalau hormat.

Tetapi dengan rasa tidak bersalahnya,beliau tetap mendiamkan diri di atas kerusinya yang dia sorang je kot rasa empuk sehingga tak nak bangun.Ustazah mongok tak nak mengajar.Ramai yang ke bilik guru untuk memujuk ustazah.Tak lama lepas tu,ustazah masuk balik ke kelas tetapi tidak mengajar.

Tiba-tiba,ada pelajar kelas aku yang agak macam heroinnya demi menyelamatkan masa depan rakan-rakannya telah bangun dan men'sound' A itu.Senyap jap kelas.Mereka berlawan mulut.Ada yang menangis.Kawan baikku kat sebelah pun menangis.Pelajar perempuan tu minta maaf dengan ustazah sebab terlanjur lancang depan ustazah.Bukan kurang ajar dengan ustazah ok.Jangan salah paham.Tapi aku tak dapat nak ceritakan keadaan berlawan mulut itu dengan jelas sebab aku sendiri pun ingat-ingat lupa.

Pengajaran:Jangan sekali derhaka guru sebeb ilmu yang belajar tak akan berkat.
P/S:Niat di hati bukan nak malukan pelajar kelas saya.Tapi nak kongsi yang pelajar zaman sekarang memang keterlaluan.

BAI

THANKS YOU PEEPS ♥

4 comments:

Anaz.Faceblog berkata... Reply To This Comment

Sokong...Ilmu xde Berkat ibarat Pokok x berakar...

Ezad Skytech berkata... Reply To This Comment

sepatutnya kita kena hormat dengan semua orang..tak kira la sebaya ke..orang tu lagi muda ke dari kita ..kan.. :D

Miss F berkata... Reply To This Comment

@Anaz.Faceblog betul tu .. hehehe.. thanks sudi komen :D

Miss F berkata... Reply To This Comment

@Ezad Skytech pown setuju .. hidupkan kena saling hormat-mmenghormati... thanks sudi komen :D