Jumaat, 14 Oktober 2011

Love is sweet but sour


Assalamualaikum dan Salam 1 Blogger ...

Ramai pelajar sekarang dah pandai bercinta.Aku pun tak terkecuali.But we must know something.Our studies more important than love.Tapi sekarang ramai pelajar penting cinta dari studies.Kenapa ey?Sebab terlalu ghairah nak menunjuk pakwe dan makwe masing-masing.Tolonglah.Tu bukan cinta,tu menunjuk-nunjuk.

Ramai pelajar yang tak faham what meaning of love.Meh dekat-dekat aku explain kat korang apa itu cinta.Ikut pendapat aku je lah.

1)Cinta satu benda yang manis-Maksud aku,bila kita betul cintakan seseorang.Kita akan rasa manis dalam hubungan kita dengan pakwe atau makwe.Tapi janganlah melebihi had.
2)Cinta satu benda yang rumit-Ok,kalau kita cintakan seseorang.Fikiran kita akan bercelaru.Susah nak buat satu kerja.Kadang rasa pelik jer,ada je yang tak kena.Sebab utama,kiat pasti akan teringatkan dia.
3)Cinta satu benda yang pedih-Sebagai contoh,andai kita terputus hubungan kita dengan si dia.Pasti akan rasa hati bagai dihiris-hiris dengan pisau rembo(amboi,terleboh hiperbola).That's mean cinta tu pedih.
4)Cinta buat kita jadi huru-hara-Bak kata orang,tidur tak kenyang,mata tak basah,mandi tak nyenyak.Yang ni parah sket ni.Pelik dari orang.

Ok,tu pendapat aku pasal cinta.But as a human we must thinking the most important and the real love is 

Love to our Creator

Honey,please respect youself and don't be slave of love.Maybe you will suffer,Think that.

BAI
THANKS YOU PEEPS ♥

1 comments:

e_OnE berkata... Reply To This Comment

memang lah,sape lah xmo tunjuk mkwe yang lawa,hehhee...